Si das una vueltecita por mi Blog, espero sea de tu agrado.

04 marzo 2012

UN PARTIDO POLÍTICO: ¿COMPROMÍS?

un partido politico_compromis

El que en las fiestas falleras y en el momento del inicio de la mascletá y a su final, un grupo de gente afines a Compromís, incluso entre ellos un edil municipal y un asesor del mismo, insulte a la Fallera Mayor y su Corte de Honor en el balcón municipal, no solo desprestigia al grupo municipal que lo forma y cuya estimación la tiene por los suelos, sino a quienes les han votado; que si son gente normal se encontrarán avergonzados.

Es insólito en nuestras fiestas falleras y en especial en uno de los más populares actos pirotécnicos ante nuestro Consistorio, que un partido político que lo integra, opte por hacer acto de presencia de semejante modo. Y más, cuando ni un solo metro cuatro cuadrado de nuestra principal plaza queda vacío, cuyo rasgo en común y que une a los valencianos, es la asistencia a un acto festivo en el que la pólvora se convierte en una sinfonía musical, perfumando la plaza de un aroma que nos embriaga.

Un partido político que se aprovecha del tumulto para abroncar a una fallera llena de ilusión y que a la sazón nos representa a todos los valencianos en razón de la fiesta, por sí solo se define.

Un partido político que ha conseguido unos pocos escaños no en razón de sus méritos, que no los tiene porque hasta la fecha no los ha demostrado, sino más bien por los desméritos de un PSPV que al estar cada vez más alejado del ciudadano y se aproxima a su propia ruina, deja parte de sus votos en semejante nido.

Nuestra Fallera Mayor y su Corte no se merecen semejante trato. Desgraciadamente ha tenido que llegar el comienzo de la fiesta fallera y sus mascletás para ejercitar la prueba del nueve en la falta de decoro de un partido político que comenzó su andadura con unas sucias camisetas de insidias, y conforme pasan los días muestran a los ciudadanos lo peor de ellos mismos.

COMUNICADO FALLERO

Las 23 agrupaciones de Fallas de la ciudad de Valencia han emitido un comunicado en el que han mostrado su "malestar y más absoluto rechazo a las acciones realizadas estos últimos días en la mascletà de la Plaza del Ayuntamiento" en las que las Falleras Mayores y sus Cortes de Honor "son insultadas y vejadas públicamente, incluidas las trece niñas".

Por ello, han pedido a aquellos que "mezclan" el mundo fallero en sus protestas que cesen en su actitud, puesto que las Fallas "no entienden de política y en cada uno de los casales falleros conviven en concordia personas de diferentes ideales y sensibilidades, trabajando únicamente en una dirección, tener las mejores fiestas del mundo".

Además, también han invitado a toda la sociedad valenciana a que disfruten de unas fiestas josefinas "en paz y armonía" y que "sean conscientes del trabajo realizado durante todo un año por las casi 400 comisiones falleras".

La comunicación ha sido respaldada por unanimidad por parte de las agrupaciones Benicalap-Campanar, Beniferri-Benimamet, Botànic-La Petxina, Burjassot, Camins al Grao, Centro, Creu Coberta, El Carmen, Gran Vía, Jesús, La Seu-Xerea-El Mercat, Marítimo, Mercado de Jesús, Mestalla-Benimaclet, Mislata, Olivereta, Pilar-Sant Francesc, Poblats al Sud, Quatre Carreres, Rascaña, Ruzafa, Sagunt-Quart y Turía.

15 comentarios:

blai dijo...

Bona nit,

Has estat allí per a poder assegurar que esta gent insulta a les falleres? Jo sí que hi he estat, i et diré unes cosetes: ni tots els que estem allí som de Compromís, ni ha sigut Compromís els qui han convocat, ni en cap moment s'ha insultat a les falleres. Informa't bé abans d'escriure (llig també notícies de l'altre "bàndol", mira els vídeos, etc, i sobretot vés-hi algun dia i voràs la veritat). És molt fàcil posar-se a seguir la difamació quan, si saberes la veritat, també la negaries.

De fet, com bé saps i no ho vols dir, les xiulades i els crits van dirigits als polítics que estan al balcó i no a les falleres, ja que són en protesta per les retallades i no en contra de la festa. A nosaltres, també ens agraden les falles i ens les estimem molt, aixina que deixeu de manipular, perquè la festa no és vostra, és de tots. I precissament les falles són una festa de caràcter popular, crític, satíric i desenfadat. Si això no ho enteneu, potser és que no enteneu bé la festa que tant digueu estimar-vos.

0=€:::JOSE:::>. dijo...

Hombre Julio, ¿de donde has sacado que son de Compromis?
Ten cuidado amigo ;)
Por cierto, mira mi blog ;)

0=€:::JOSE:::>. dijo...

Blai no tires tanta fel que mos vas a enverinar a tots.
Yo te faig unes preguntes
¿tu has estat?
¿Saps que estimar es apreciar i mosatros no estimem la festa, simplement la volem i la dugam en lo cor?
¿Qui manipula a qui, vosatros des de baix o ells des de dalt?
I per ultim, si tant segurs de que les vostres propostes son dignes ¿Per que no les heu fet en la cavalgata del ninot que es un acte reivindicatiu i ho feu tots els dies en la mascletada?
En fi, dema te llegire a vore uqe m'ahs ficat.
Bona nit.

Julio Cob dijo...

Blai, de la información aparecida en el Levante y por las declaraciones de Ribó, se deduce claramente que tenían derecho a manifestarse en un grupo bajo el balcón en el que por cierto estaba el asesor de Compromis, que imagino es algo más que un simpatizante. Dejo el enlace:

http://www.levante-emv.com/valencia/2012/03/04/tension-llega-balcon/886813.html

Saludos

Julio Cob dijo...

Blai,

Por cierto, el manifiesto por unanimidad de las agrupaciones falleras, integramente recogido en mi post, habla de insultos a las falleras.

¿Quién niega la realidad?
¿Quién manipula?

No serás tú en tu comentario.

Saludos

blai dijo...

Hola, Jose. Em pareix que no sóc l'únic que ha tirat fel, però vaja...

1er: Sí, Jose, he estat allí dijous i divendres. Crec que ho he dixat ben clar.

2n: I tu saps que "voler" és tindre intenció d'aconseguir alguna cosa que no tens i, per contra, estimar és com bé has dit, apreciar amb amor una cosa, tant com si la tens com si no?

3er: Ningú no manipula ningú. Persones a títol personal han convocat les concentracions i alguns càrrecs de Compromís s'hi ha sumat. Benviguts siguen, igual que si foren de qualsevol altre partit.

4t: Es fa tots els dies en la mascletà perquè allò que es busca és ser notícia i eixir als mitjans, tot i que a Canal 9 no eixirem ni apareguent la Mare de Déu. En fi, propaganda de les reinvindicacions, agitació,.. com vullgues dir-ho. És totalment legítim i democràtic, i torne a repetir... NO s'ha insultat a les falleres.

Per què s'alarmeu per açò i no s'alarmeu quan hi ha escoles i instituts, com el del meu poble, on la llum l'està pagant l'AMPA perquè Conselleria els deu mesos?
Per què no s'alarmeu quan passen coses com que, també al meu poble, s'ha reduït el servei d'urgències a només 1 metge per a 35000 habitants?
I açò del meu poble està passant en tots els llocs i bé que ho sabeu. Això sí que és inadmissible, i no el fet de protestar en un acte festiu.

Bona nit.

blai dijo...

Julio, eixe comunicat pot tindre la importància que tu li vullgues donar, tenint en compte que és de només unes quantes agrupacions. No per això li lleve importància, jo.
I pel que fa als insults, torne a repetir: A les falleres no se les ha insultades Estes agrupacions poden dir missa, perquè segurament siguen afines al PP i hagen entrat en el joc de desqualificar i criminalitzar les protestes. T'anime a que t'acostes a les protestes i escoltes el que diguem.

Per molt que vullgueu disfressar-ho, sabeu molt bé que tot va dirigit als càrrecs polítics. Vinga va, sort, a vore si tant de repetir la mentida, acabeu fent-la veritat.

Julio Cob dijo...

Blai, hombre, ese comunicado puede tener tanta importancia, que por ello tú tratas de minimizarla. Y si tu tiene derecho a no darsela, el mismo derecho tengo yo a otorgarla.
¿O sólo tú tienes derecho?

"Vinga va, sort, a vore si tant de repetir la mentida, acabeu fent-la veritat"

No hay más que escuchar a Mónica Oltra para saber la importancia de tu aserto. Ella también lo sabe.

Saludos

blai dijo...

I ja estem de nou amb Mònica Oltra, Compromís,.. Sí que vos piquen sí... Parlar-me d'ells no té sentit. No sóc de Compromís i les persones que han convocat les protestes en les mascletaes, que les conec, tampoc ho són. Que el Grezzi estava allí? Sí. Per a monopolitzar-ho en nom de Compromís? Podria ser. Això li ho preguntes a la gent de Compromís. Jo, ho torne a dir, no sóc d'ells.

Anant al tema principal...
Per què no pensem en el perquè de les protestes? Només cal pensar una cosa ben senzilla: Si hi ha protestes és perquè hi ha retallades en l'ensenyament, en la sanitat i en la investigació, i perquè tenim un deute que -perdoneu-me l'expressió- es toca el basto. Si partim d'açò, els responsables estan dalt del balcó botant junt a les falleres i no baix.

Si voleu que s'acaben els xiulits i els crits, exigiu-ho als del balcó, ells tenen la solució. Els de baix ens vegem obligats moralment a continuar engrescant, perquè és de les poques maneres que als mitjans es parle de la problemàtica dels serveis publics a l'Estat i, en especial, al nostre país.

Bona nit.

Julio Cob dijo...

Blai, si no eres de Compromis, te doy la enhorabuena, al menos no tienes tan mal gusto.

Pero si hay algo que une a los valencianos, las fallas, como se ve en todos los casales, al menos respeta por unos dias esa vocación.
Por cierto, el manifiesto está firmado por la totalidad de todas las agrupaciones y por unanimidad.
Y se merece tanto respeto como los resultados electorales. Un buen democrata debe saber ganar y perder, respetando lo que dice la mayoría. La mejor forma de respetarse a uno mismo.

Y si que pienso en el porqué de las protestas. Sucede que no las comparto porque son falsas. Y tengo el mismo derecho que tu a elegir mis fuentes, que por cierto son opuestas, lo que me da la oportunidad de contrastar y verificar.
Intenta hacer lo mismo. Igual te aproximas a la verdad y eso es lo que no deseas.

Saludos

blai dijo...

Mira, Julio, les retallades, vullgues o no admetre-ho, s'estan fent. I no ho dic perquè ho diga tal partit o tal periòdic. Ho sé per mi mateix, ho sé pel meu cosí que va a l'institut i porten 2 mesos sense que Conselleria substituïsca una professora que està de baixa; ho sé per la meua germana que és professora de Secundària i no tenen ni per a comprar tòners de tinta; ho sé perquè la gent del meu poble s'està queixant del servei d'urgències; ho sé perquè enguany Conselleria no ha convocat oposicions en Educació; ho sé perquè estic en una escola on Conselleria ja no paga la subvenció per al menjador i hi ha families que no poden permetre's pagar-ho; ho sé perquè ho veig amb els meus ulls. Jo, no com altres, no vaig repetint fidelment el que diu tal partit o tal polític. Dic el que veig i el que m'afecta.

Tot açò és el que tenim i, per desgràcia, sembla que tindrem. A tu, supose que com a mi, no t'agradarà que açò vaja a més i comence a afectar més gent. Tant costa admetre-ho i dir: xe, és veritat, el Consell se n'ha passat amb les retallades. Tant costa? Tant convençuts vos tenen que no s'atreviu a vore les coses per vosaltres mateixos, a xafar el carrer, a parlar amb els afectats?

Bona nit.

Julio Cob dijo...

Blai, por lo que veo estás muy interesado en alejarte del sentido de mi post.
¿Crees que yo no padezco por la actual crisis?
Me da la sensación que ves demasiadas cosas. Aquello de que el árbol no te deja ver el bosque, es decir la situación que atraviesa España y cuyas causas no es momento de debate. Y me da la sensación de que no ves la actual situación que lleva a las instituciones a hacer lo que no desean. Pero creo, que este no es el debate, que por otra parte nos llevaría a lo esteril.
Ocho años de mentiras son demasiados años. Con seguridad si el anterior gobierno se hubiera dedicado a gobernar, no estariamos en esta situación que por lo que nos decían hace justo un año, en el segundo semestre se iba a iniciar la recuperación económica española.
¿Acaso crees que eres tú el único que lo está pasando mal? Olvidate de tu ombligo, al menos en las fiestas falleras. O haz una falla criticando lo que consideres oportuno que para eso están, no molestando a la ciudadania.

Y si quieres, seguimos.

Saludos

0=€:::JOSE:::>. dijo...

Blai, yo he estat en totes les movilisacions, m'he sumat a les protestes, pero seguixc pensant que eixe no es el lloc, ni es la forma, per que se perjudica a molta gent que no te res a vore.
Per cert, si anares el dijous i el divendres, segur que mos voriem, pero yo no vaig formar part, des del primer moment m'ha paregut mala idea.
En quant a lo de les retallades, dir-te que si he protestat, he anat a queixar-me i he fet una queixa per escrit en l'escola dels meus fills. ¿Quants l'hem fet?
Hem estat durant molt de temps alertant, hem estat inclus fent reunions en mestres, que preferien i preferixen mirar a atre costat. Fer mal a la festa i fer mal a Valencia no es bo per a ningu.
I en quant a la censura de Canal Noi, dir-te que no meu tens que contar he vixcut inclus en les meues carns estar en un trasllat, i eixir tot el grup en el que estava, i saber que m'han gravat per que ho ha fet un amic que està en Canal Noi, i yo no he eixit per que duya una camisa de VF.
Pero ya te dic, sempre i quant no esteu o estiguen en el poble i sempre i quant seguiu donant-li l'esquena, el poble el tindreu en contra.
Podrieu començar per dependre Valencià, i per baixar d'eixe tro que heu inventat.
Voreu com si ho feu, teniu al poble al vostre costat.
Per que dirigir-vos ad ell en una llengua estranya no vos està favorint en res.

blai dijo...

Molt bé, Blai. Tot el que havies dit m'ha paregut molt raonat i amb molt de trellat, però en l'últim paràgraf on parles de la llengua has esvarat, i com sempre, aneu a parar a lo mateix... esteu obsesionats amb el temeta, eh!
No vaig a entrar en el joc de debatir amb tu, que em qualifiques de no saber escriure la meua llengua, mentre que tu no saps ni tillar les paraules.
Les teories acientífiques, per a les religions, no per a les llengües.

Bon dia.

0=€:::JOSE:::>. dijo...

Hahaha, clar com sempre eres el mes guapo.
Puix ho sent, no accentue per que aixina m'he ensenyat a escriure la meua llengua, la del poble, ¿recordes?
Ademes, no estic obsessionat, ni molt manco, tinc la conciencia ben tranquila, teu jure. Pels seus fets els coneixereu.
I parlant d'eixos fets, es molt facil saber hui en dia qui els fa i qui va als llocs buscant personalisme.
Per que n'hi havien mils de noms, pero heu acceptat sempre els ue vos ha oferit Compromis o BLOC, Intifalla actua des de fa mes de cinc anys protestant per les falles, pero clar, a vosatros el nom vos agrada.
Vinga va, conta'm una atra i mon anem a dormir.
Yo te ficar el meu parer que es el de la majoria de Valencia, soles mira com un grup de corruptes s'ha fet en el poder. Per traure una senyera i parlar en valencià, i mira com atres opcions que no dire mai que no son interessants han tingut que desapareixer o estar en minoria. Parlant i defenent la llengua i els interessos d'atra Comunitat.
Quant torneu en el poble, el poble vos rebra en els braços oberts, mentres aneu en contra d'ell. I creu-me, encara que eixiu en la tele, el poble vos donarà l'esquena, com ho ha fet fins ara.
No se pot lluitar contra el fanatisme i el fascisme gastant la llengua del fascisme i l'imperialisme,s'ha de sentir i parlar la del poble. Recorda.